zaterdag 11 januari 2014

Just do it!

Motivatie. Je hebt het nodig voor heel veel verschillende dingen. Voor school, youtube/bloggen bijhouden, sporten etcetera. Ik wil het even hebben over het laatste. Sporten. Ik heb anderhalf jaar niet gesport, op een paar keer hardlopen na. Langzaamaan voelde ik me zo verschrikkelijk lui worden en ik begon het vooral de laatste twee maanden heel erg te merken aan mijn lichaam. Ik weet dat ik niet mag klagen maar zelf ben ik niet tevreden met mijn lichaam. Dit alles heeft gezorgd voor hét klassieke goede voornemen voor het nieuwe jaar, namelijk: sporten!




Samen met een vriendin heb ik me ingeschreven bij de sportschool waar ik anderhalf jaar geleden ook stond ingeschreven. Je kan er cardio, krachttraining, zumba, BBB (buik, billen, benen), body pump en nog veel meer doen. Lekker variërend dus. We hebben ons op 2 januari ingeschreven en zijn nu al vier keer wezen sporten. De bedoeling is om minimaal twee keer, maar het liefst drie keer per week te gaan. Het gevoel nadat je gesport hebt vind ik zo lekker! Tuurlijk let ik op hoeveel caloriëen ik verbrand heb met de oefeningen die ik gedaan heb maar uiteindelijk moet je op lange termijn kijken. Ik hoop dit lang vol te houden en uiteindelijk lekker fit en gezond te worden. Ook ga ik proberen wat minder te snoepen maar dat vind ik nog best moeilijk.


Omdat ik nu toch zo goed bezig ben, heb ik gelijk nieuwe sportschoenen en een sportbroek gekocht. Tot nu sportte ik op mijn Vans en wijde joggingbroek maar dit is zoveel fijner. De sportschoenen kocht ik hier en waren dus in de sale. Ik moest het zelf betalen en alhoewel ik het niet leuk vind om mijn geld aan sportkleding uit te geven, vind ik het wel een goede investering. De sportlegging kocht ik bij H&M voor €19,95, en het cijferslotje voor het kluisje op de sportschool is van de H&M voor €4,95. Die nieuwe dingen motiveren wel weer om ze ook echt te gebruiken. Ik heb zin om te sporten! 




Wat doe jij voor sport en hoe motiveer jij jezelf?

6 opmerkingen:

  1. Leuk artikel! Ik dans en probeer nu 1 keer per week te hardlopen. Ook stretch ik elke avond om -hopelijk- leniger te worden!

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie sportschoenen heb je gehaald, en leuk artikel! Goed bezig, dat je al 4x bent geweest, het langer volhouden is altijd mijn moeilijkste punt haha!
    Ik roei 2x per week (1x techniek en 1x binnentraining kracht/conditie) en probeer daarnaast minstens 1x per week te gaan hardlopen. Meestal deed ik zo'n hardloopprogramma, maar dat was 3x per week en dan was ik het na 6-7 weken weer zat en deed ik weer een paar maanden niets meer. Dus nu hou ik het bij minstens 1x per week, aangezien ik ook al 2x ga roeien en tussendoor af en toe krachtoefeningen en workouts thuis doe :)
    Succes ermee, ik doe dus met je mee, maar dan buiten hardlopend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo ik ben Robbert, grote fan. Ik doe al 3 jaar aikido, dat is een Japanse Verdedigingskunst.Je kan merken dat je gebalanceerder bent er door en meer rust vind. Xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Woohooo you go girl! Ik heb van augustus t/m oktober blogilates gedaan en dat ging supergoed en het hielp ook, maar nu is alles er weer bij. Dus ik wil binnenkort echt weer gaan beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen